اسکار فیلم

تحلیل و فروش فیلم های هنری وبرندگان جشنواره های بین المللی

اسکار فیلم

تحلیل و فروش فیلم های هنری وبرندگان جشنواره های بین المللی

نقد فیلم مشت‌زن (THE FIGHTER)اثر دیوید او راسل

 http://www.thecastof.com/posters/the-fighter-movie-poster-344.jpg

 

 

 نقد فیلم مشت‌زن (THE FIGHTER)اثر دیوید او. راسل

 

 

فیلم مشت‌زن (THE FIGHTER) به کارگردانی دیوید او. راسل و با بازی مارک والبرگ، کریستین بیل و ایمی آدامز، یکی از فیلم‌های موفق امسال از نگاه منتقدان بوده است. 

 

مشت‌زن درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای شخصی به نام میکی وارد (ملقب به ایرلندی)‌است که روند پیشرفتش در ورزش مشت‌زنی را با راکی مقایسه می‌کنند. این فیلم 114 دقیقه‌ای که با بودجه 25 میلیونی تهیه شد، در سایت IMDB با دریافت 3140 رأی، فعلاً امتیاز 8.4 را دریافت کرده است. مشت‌زن در سایت‌های معتبر دیگر سینمایی نیز با استقبال عام و خاص مواجه شده است. به طوری که در سایت METACRITIC، 78 درصد و در سایت ROTTENTOMATOES، 88 درصد نظرات مثبت منتقدان را به خود اختصاص داده است. ضمن این که امتیاز مخاطبان سایت METACRITIC به این فیلم 8.5 از 10 و درصد آرای مثبت کاربران سایت ROTTENTOMATOES، 90 درصد است. 

 

نمایش مشت‌زن ابتدا در 4 سالن شروع شد و فروش این فیلم پس از 7 روز اکران محدود به حدود 434 هزار دلار رسید. پس از آن تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده این فیلم به 2503 سالن افزایش یافت و پس از 6 روز اکران گسترده، مجموع فروش مشت‌زن به اندکی کمتر از 17 میلیون و پانصد هزار دلار رسیده است. 

 

مشت‌زن در فصل جوایز هم موفق نشان داده. از جمله موفقیت‌های این فیلم می‌توان به نامزدی در 6 رشته در جوایز گلدن گلوب، از جمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش اصلی مرد – درام (مارک والبرگ)، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (کریستین بیل)‌ و بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای دو بازیگر (ایمی آدامز و ملیسا لئو) اشاره کرد. کارشناسان کریستین بیل را یکی از بخت‌های اصلی کسب اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد نقش مکمل می‌دانند. 

 

اکثر کارشناسان و منتقدان استقبال خوبی از این فیلم به عمل آورده و آن را یکی از فیلم‌های قابل توجه امسال می‌دانند. کلودیا پیگ (نویسنده USA TODAY) ‌به فیلم 3.5 ستاره داده و آن را یکی از بهترین فیلم‌های سال نامیده است. پیتر تراورس هم به مشت‌زن 3.5 ستاره داده و آن را ستوده است. تراورس به خصوص به صحنه‌ای اشاره می‌کند که در آن میکی (مارک والبرگ) آتش‌بس خود را با دیکی (کریستین بیل) و شارلن (ایمی آدامز)‌ می‌شکند. تراورس این صحنه را نقطه عطف برجسته‌ای برای فیلم و بازیگرانش می‌داند. ای. او. اسکات فیلم را لایق درجه B+ می‌داند و اعتقاد دارد که مشت‌زن فقط فیلمی درباره ورزش مشت‌زنی نیست، بلکه:‌ «یک داستان عاشقانه هم هست. یک ملودرام خانوادگی و تاریخچه یک ارتباط نزدیک و پیچیده برادرانه. عشق به یک زن خوب (ایمی آدامز بدون تعارف دوست‌داشتنی است)، چشم و هم‌چشمی و رفاقت دو برادر، صورت ناکار شده، پنجه‌های کبود و غرور جریحه‌دار شده – مشت‌زن همه این‌ها را با هم دارد.» 

 

راجر ابرت که چندان هم مشت‌زن را نپسندیده و به فیلم 2.5 ستاره داده،‌ اعتقاد دارد که: « میکی وارد در مقایسه با تمام قهرمانانی که در یک فیلم مربوط به مشت‌زنی که می‌توانم به یاد آورم، کمترین هویت را دارد... مشت‌زن دیوید او. راسل بر اساس داستان واقعی وارد ساخته شده و شاید علت تخت و سطحی بودن شخصیت وارد در این فیلم، این باشد که او در زندگی واقعی هم همین‌طور بوده است.» 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد