اسکار فیلم

تحلیل و فروش فیلم های هنری وبرندگان جشنواره های بین المللی

اسکار فیلم

تحلیل و فروش فیلم های هنری وبرندگان جشنواره های بین المللی

نقد فیلم The Three Musketeers (سه تفنگدار)


نقد فیلم The Three Musketeers (سه تفنگدار)


سال های سال پیش رمانی معروف به نام « سه تفنگدار » نوشته شد، رمان معروف « الکساندر دوما » در طور تاریخ به وسیله فیلم و سریال و حتی انیمیشن ها از پیچ و خم های زیادی گذشت و اکنون آخرین اقتباس از این رمان زیبا اکران شده و بر این شدیم تا این فیلم اقتباسی را به چالش بکشیم.



شخصا علاقه چندانی به مقایسه فیلم با رمان و سایر اقتباس هایی که از رمان شده ندارم و بیشتر می خواهم خود فیلم را نقد کنم.


همانطور که شنیده اید داستان در باره سه مرد است به نام های « آرامیس » ( لوک ارانز )،« پارتوس » ( ری استیونسون ) و « آتوس » ( متیو ) است  که به دربار فرانسه خدمت می کنند آنها که به سه تفنگ دار مشهورند، قصد دارند دسیسه ای که اسقف درباره فرانسه « ریشیلو » ( کریستوف والتز )  و جاسوس دو جانبه به راه انداخته متوقف کنند و در این راه با پسری به نام « دارتانان » ( لوگان لرمن ) که پدرش از تفنگداران بازنشسته در باره بود همراه می شوند.



برخلاف انتظارم فیلم چندان کاری به « تفنگداران » ما ندارد این « دارتانان » است که سوژه داستان می شود. معمولا سه تفنگدار با پیمان ها و وفا داری هایی که نسبت به هم دارند شناخته می شوند اما این مسئله  در فیلم چندان به چشم نمی آید. همانطور گه گفتم « دارتانان » بیشتر از « سه تفنگدار » سوژه داستان می شود ولی او هم چندان کاری در پیش برد داستان ندارد. بیشتر بازی های سیاسی و دسیسه های جاه طلبانه اسقف و زن جاسوسی است که موضوع را به مقصد می رساند. بیش از همه اکشن فیلم است که تا حدی حرفی برای گفتن دارد ولی خبر بد برای کسانی که سر و کارشان با فیلم است؛ اکشن فیلم بیش از حد کپی برداری شده است برای مثال بالا پایین رفتن از ساختمان ها بیشتر شما را به یاد « ماموریت ناممکن » و درگیری ها همراه با شوخی شما را به یاد « دزدان دریایی کارائیب » می اندازد.



ولی به هر حال اکشن فیلم حداقل برای کسانی که فیلم را با چشم انتقادی نمی بینند بسیار جالب و سرگرم کننده است.


شخصیت « دارتانان » بیش از حد پر و بال گرفته و تفنگداران را به حاشیه را نده است و همین شوک بزرگی به مخاطب وارد می کند.

فیلم از روی یک رمان قدیمی ساخته شده و وقایع و کار ها تا حدی تکراری و دیده شده هستند همانطور که گفتم، فیلم بر اساس رمان ساخته شده و بایستی این طور می شد و در این مورد باید تماشاگر را آزاد گذاشت تا با استفاده از ذوق خود تصمیم بگیرد. اما این طور هم نیست که فیلم را به راه خود رها کنند تا همان سیر کلاسیک خود را طی کند سعی شده تا با تکیه بر فکر کردن متفاوت و به کار بردن روش های غیر معمول شرایطی متفاوت برای داستان درست کنند و همچنین ژانگولر بازی های جور و جور رنگ و بوی متفاوتی به فیلم داده است و می توان سه تفنگدار را در این بازه موفق دانست."



از جایی که فیلم مربوط به زمان های گذشته است طراحی محیط و صحنه زیادی توجه جلب می کنند و خوشبختانه بسیار موفق اجرا شده اند.

جلوه های ویژه اثر کمی در فیلم دارند و بیشتر برای غلو در تعداد کشتی و... و انواع نماهای دور به کار می آید اما گاها بسیار باور پذیر و گاها به شکلل انیمیشن یا بهتر بگویم شبیه نقاشی هستند ولی در هر حال مسخره نیستند از این بابت مطمئن باشید.

اکت ها چیزی برای گفتن ندارند یعنی فیلم در حدی نیست که تمام بازی ها را تک تک زیر ذره بین بیانداریم اما باید گفت « کریسوف والتز » که پس از ایفا نقش در « لعنتی های بی آبرو » به بازیگری قابل اعتنا تبدیل شده است در این فیلم زیادی با کاراکترش جور در نمی آید و باور پذیر نشده است.


« میلا جوولیج » در نقش جاسوس دو جانبه به نام « میلیدی » به خوبی سواداگری می کند و از شخصیت های هدایت کننده داستان است.

در کل سه تفنگدار را باید همه ببینند و کمی با آن تفریح کنند اگر زیاد اهل فیلم ها تجاری و سرگرم کننده نیستید و میانه ی خوبی با ژانر اکشن ندارید « سه تفنگدار » از بهترین فرصت ها برای دیدار مجدد با این نوع فیلم ها است.


منتقد:محمد علیزاده

به نقل از سایت سینماسرا



برای دیدن توضیحات بیشتر لیست کامل را دانلود کنید 

 

لیست کامل فیلم ها  را می توانید از  اینجا  یا اینجا  دانلود  کنید


  برای خرید فیلم سه تفنگدار اینجا کلیک کنید